Ons doel van een restauratie:
optimaal behoud van de authenticiteit van uw Porsche.
Alle werkzaamheden aan uw auto worden door ons met de hoogste norm van kwaliteit en originaliteit uitgevoerd.
Compromisloos!
Plan van aanpak: Met behulp van foto's die u ons stuurt kunnen wij een eerste ruwe schatting van de kosten maken voor de restauratie van uw klassieke Porsche.
Indien daarna verdere interesse is, dan kunnen we in onze werkplaats uw Porsche verder in detail beoordelen om daarna tot een zo nauwkeurig mogelijke offerte te komen.
We beoordelen dan voor elk deel de werkzaamheden afzonderlijk: de motor en transmissie, electriciteit, wielophanging, carrosserie, lakwerk en interieur.
Bij een volledige restauratie wordt de auto volledig tot de laatste onderdeel gedemonteerd.
Motor, aandrijving, interieur, electriciteit, etc. worden verwijderd tot alleen nog de ruwe kale carrosserie rest.
Alle onderdelen worden nauwgezet gecategoriseerd en beoordeeld.
Alleen op deze wijze kunnen we zelfs het meest verborgen gebrek ontdekken en herstellen
Vervolgens wordt elk onderdeel - hoe klein ook - nauwkeurig beoordeeld en voorbereid voor herstel of vervanging.
Wanneer we de Porsche volledig kaal hebben gedemonteerd wordt de carrosserie als eerste volledig ontlakt.
Alle lak- en kitresten, unterbodemschutz, etc. wordt tot in de kleinste hoekjes verwijderd.
Daarna worden alle slechte en verroeste delen uiterst vakkundig gerepareerd. Uiteraard wordt hierbij nauwkeurig gekeken naar behoud van originaliteit.
Ook veel aandacht wordt gegeven aan de afmetingen van de naden tussen body en de panelen, zoals de deuren, voor- en achterklep, spatborden, lichtunits en bumpers.
Eindresultaat is een body dat minimaal in dezelfde staat is als ooit in de fabriek verlaten.
Bescherming en schoonheid: de klassieke Porsche heeft het nog nooit zo goed gehad, zelfs niet als nieuw.
Tegenwoordig beschermen wij de body met een kathodisch dompelbad (KTL). De KTL zorgt ervoor dat de primer gelijkmatig wordt aangebracht tot in de laatste holle ruimte. Epoxy opgelost in water geeft een geleidende verf.
Wanneer een anode in het bad wordt ondergedompeld, fungeert de body als een kathode en genereert een gelijkstroom. Hierdoor hechten verfdeeltjes zich gelijkmatig en veilig aan de body en in alle holtes, waardoor een zeer hoge mate van carrosiebescherming wordt geboden.
Het spuiten in de oorspronkelijke kleur kan nu beginnen.
Het hart van uw Porsche: de motor met de transmissie.
De volledige aandrijving wordt door ons zorgvuldig geanalyseerd en daarna gereviseerd.
Als basis voor de revisie hanteren wij de originele fabrieksdata en meetgegevens voor het optimaal afstellen van de motor en transmissie.
Uiteindelijke loop en prestatie wordt door ons grondig getest op de dyno testbank.
Op die manier krijgen we de motor en transmissie weer terug in zijn originele staat, zowel optisch als technisch.
Een goed gerestaureerd interieur hoort de juiste sfeer uit te ademen.
Dashboard meters worden op de juiste manier gerestaureerd, bekleding wordt geconditioneerd, hersteld of - indien nodig - vernieuwd.
In ieder geval vinden wij het juist hier enorm belangrijk e.e.a. niet "over te restaureren".
Het interieur moet de klassieke sfeer van de Porsche blijven uitstralen.
Dat dan b.v. een klein kraakje in de stuurbekleding of in het houten dashboard van de SWB te vinden is heeft in zo'n geval vaak onze voorkeur boven alles maar "rücksichtslos" te vernieuwen.
Rijklaar: Nu is uw klassieke Porsche mooier en beter dan dat deze ooit de fabriek verliet.
Maar nog niet helemaal klaar.
We gaan nu namelijk de auto nog uitgebreid testen op de werking van motor en transmissie, luisteren naar windgeruis en nemen de body en het lakwerk nogmaals grondig onder de loep.
Pas wanneer wij volledig tevreden zijn kunt u als klant de waardevolle klassieke Porsche van ons in ontvangst nemen, met inbegrip van de volledige documentatie van de auto en de restauratie.
Deze Porsche 911S targa uit 1970 en uitgevoerd in Gulf Blue is volledig gerestaureerd en teruggebracht naar nieuwstaat, tot in perfectie.
Zoals bij elke volledige restauratie zijn ook motor, versnellingsbak, onderstel, rem- en brandstofsysteem, electrische delen etc. volledig gereviseerd.
Laat u zich overtuigen door de video.
Porsche 911 SCRS Rothmans, een zo exact mogelijke reproductie van de 911 SCRS die in 1984 (04/05 augustus 1984) de Rallye Vinho da Madeira reed. De oorspronkelijk auto had nummer 1, eindigde als eerste in de klasse Groep B12 met de beroemde coureur Henri Toivonen en Juha Piironen als zijn navigator.
Motor: 911 3.0 RSR MFI
Klik op de foto voor meer afbeeldingen voor het resultaat dat oude tijden doet herleven.
Porsche 912 uit 1965, door ons in detail gerestaureerd.
De auto is nog voorzien van haar matching motor en uitgevoerd in de kleur (evenals origineel af fabriek) Golfblau (6603).
Interieur is uitgevoerd in kunstleder beige.
Klik op de foto voor meer afbeeldingen voor het resultaat dat oude tijden doet herleven.
Porsche 911S uit 1971 uitgevoerd in het schitterende Conda Green, origineel Belgisch uitgeleverde Porsche, wordt op dit moment volledig authentiek gerestaureerd en teruggebracht naar nieuwstaat.
Daarbij worden alle techniek, zoals motor, versnellingsbak, onderstel, rem- en brandstofsysteem, electrische delen, etc. volledig gereviseerd, volgens onze hoogste standaard.
Klik op de foto voor meer afbeeldingen.
Deze Porsche staat op dit moment te koop.
Meer informatie via ralph@astara.nl
Porsche 911S 2.4 MFI uit 1973 uitgevoerd in Light Yellow wordt op dit moment volledig gerestaureerd en teruggebracht naar nieuwstaat.
Daarbij wordt alle techniek zoals motor, versnellingsbak, rem- en brandstofsysteem, onderstel, electrische delen, etc. volledig gereviseerd.
Deze Porsche staat op dit moment te koop.
Meer informatie via ralph@astara.nl
Porsche 911 2.0 uit 1965 uitgevoerd in Hell Elfenbein Weiß wordt op dit moment volledig gerestaureerd en teruggebracht naar authentieke nieuwstaat.
1e Eigenaresse van deze vroege 65-er was Louise Piëch, nichtje van Ferry Porsche.
De 911 is een origineel Oostenrijks uitgeleverde Porsche.
Een bijzondere Porsche dus!
Deze originele Rijkspolitie wordt volledig in huis gerestaureerd en weer naar haar volle glorie teruggebracht.
Daarbij wordt alle techniek zoals motor, versnellingsbak, rem- en brandstofsysteem, onderstel, electrische delen, etc. volledig gereviseerd.
De ALEX 12-94 heeft in 1974 haar dienst uitgevoerd in het Limburgse Reuver.
De foto hiernaast is een originele foto uit 1974 van deze 911.
Porsche 911 3.0 RSR, intern volledig gereviseerd en omgebouwd naar een 3.0 liter RSR race/rally motor.
Klik op de foto voor meer afbeeldingen.
Porsche 915 versnellingsbak, volledig gereviseerd en aangepast t.b.v. inbouw Group-B rallyauto
Klik op de foto voor meer afbeeldingen.