Bescherming en schoonheid: zo goed heeft uw klassieker het nog niets eens gehad toen ie nieuw was.

 

Wanneer het plaatwerk gereed is volgt de anti-corrosiebehandeling. dit proces gaat in verschillende stappen:
- als eerste wordt de body volledig ondergedompeld in een fosforzuurbad.
Via een chemisch proces wordt alle nog aanwezige roest tot in de poriën verwijderd.
Niet alleen de oppervlakkige roest, maar ook nog aanwezig in alle holle ruimte, naden en kieren.

Na deze ontroestbehandeling wordt de body gespoeld en ontvet in de betreffende baden.
Als voorbehandeling aan het KTL-proces wordt de body en alle overige carrosseriedelen gefosfateerd met zink.
Hierdoor wordt een betere hechting van de cateforeselak verkregen.

Wanneer het zinkfosfateren gereed is volgt het KTL proces.
KTL is de afkorting van Kathodische Tauch Lackierung (electrostatische dompellak)

In een bad gevuld met een watergedragen kataforese lak bevinden zich een pluspool, minpool en de carrosserie.
Met behulp van een gelijkstroomspanning worden de lakdeeltjes naar het product getrokken en ontstaat op het oppervlak een laklaag.
Deze laklaag groeit aan totdat zich een gesloten en isolerende laag om het product heeft gevormd.
Op deze manier is het mogelijk om moeilijk bereikbare plekken te voorzien van een laklaag.
De laklaag wordt 15 tot 20 μm dik.

Na het elektrostatisch opbrengen van de lak wordt deze in een oven bij 180 tot 200 °C gedroogd en uitgehard.

Het KTL-proces biedt in combinatie met het zinkfosfateren de hoge corrosiebescherming dat wij nastreven.
Dankzij de zeer dichte, gelijkmatige en dunne laklaag is het KTL-proces de ideale eerste grondlaag (primer) voor het verdere lakwerk.

Na deze uitgebreide anti-corrosiebehandeling begint de opbouw van het lakwerk in de originele kleur.