Wanneer de Porsche volledig kaal is gedemonteerd wordt de carrosserie als eerste grondig ontlakt door deze volledig onder te dompelen in een loogbad.
In tegenstelling tot het vroeger vaak gebruikte zoutzuur is deze methode volledig veilig voor het fragiele metaal van de body.
Alle lak- en kitresten, unterbodemschutz, etc. wordt tot in de kleinste hoekjes verwijderd.

Wanneer de body volledig kaal tot op het metaal erbij staat worden alle slechte en verroeste delen uiterst vakkundig gerepareerd door onze professionele plaatwerker.
Voor aanvang van herstel wordt de gehele body nog op zeer geraffineerde wijze gestraald met zeer fijne glasparel, waarna de plaatwerker begint met het herstel van de carrosserie.

Als eerste wordt de body "opgespannen" op een richtbank om te kunnen controleren of deze nog even recht is.
Daarna wordt nieuw plaatwerk (al dan niet handmatig gemaakt via ambachtelijke technieken) zeer professioneel ingelast met TIG en MIG lastechnieken, ook wordt nauwkeurig gekeken naar originaliteit.
Ook wordt veel aandacht gegeven aan de afmetingen van de naden tussen body en de panelen, zoals de deuren, voor- en achterklep, spatborden, lichtunits en bumpers.

Als eindresultaat hebben we dan niet alleen een carrosserie dat weer in dezelfde staat is als deze ooit de fabriek verliet, maar ook dat de delen dezelfde originele vormen hebben.