Gegevens
Bouwjaar 1992
Kilometerstand 68.400 km
Kleur exterieur Indisch rood
Kleur interieur Zwart
Motorinhoud (CC) 3.600 cc
Vermogen (PK) circa 260 PK
Transmissie handgeschakeld
BTW of marge Marge auto
Vraagprijs Op aanvraag                                                                                       

 
Omschrijving

Deze Porsche 964 RS N-GT is in zeer goede, originele staat, schadevrij en nog steeds in haar eerste lak.
Alleen de kofferklep aan de voorzijde is, vanwege steenslag, overgespoten.

De RS N-GT is zeer uitvoerig gedocumenteerd.
De documentatie start met de handgeschreven orderbevestiging uit 1991 van de Porsche-dealer.
Verder omvat het dikke dossier uiteraard al het uitgevoerde onderhoud.

De RS had 4 voormalige eigenaren.

Er zijn slechts 290 exemplaren gebouwd van de Porsche 964 RS Clubsport N-GT M003.
Velen zijn gesneuveld en/of zwaar beschadigd op het circuit.
In deze vertroetelde originele staat zijn wij er nog geen tegengekomen!

 
Uitvoering

M003 Groep N-GT1 Carrera RS / Club Sport
M220 LSD Sperdifferentieel 40%
M231 Vervanging van de bandenfabrikant op de productielijn
M384 kuipstoel, links
M385 kuipstoel, rechts
M404 Stabilisatorstangen
M481 Handgeschakelde versnellingsbak, 5 versnellingen
M488 Stickers in de Duitse taal
M499 Versie voor Duitsland
M564 Zonder airbag
M656 Zonder stuurbekrachtiging

 

Porsche 964 RS N-GT

Een korte uitleg van de naam:

De 964 betreft de Porsches 911 die werden gemaakt van 1989 - 1993 met interne typebenaming 964.
De Porsches met het achtervoegsel RS ('RennSport') betreft de snelste varianten van de serie.
N-GT slaat op het gegeven dat dit de lichtgewicht homologatiespecial betrof van de 964 Cup-auto's.
De benaming refereert naar de wedstrijden waar de auto in mocht uitkomen:
FIA-groep 'N' (ogenschijnlijk productievoertuigen in competitie) en GT-races.

Samengevat kun je gerust stellen dat de N-GT een wedstrijd gereedgemaakte versie voor de openbare weg is, een echte prestatie-volbloed.
Deze auto werd bij de fabriek besteld met optiecode M003 (waarbij M001 een Cup-auto is en M002 het Touring-model is).

Bovenop de gebruikelijke RS uitvoering van een versterkte, doorgelaste body, een aluminium kofferklep, geen achterstoelen, 
voorstoelen zonder elektrische verstelling, dunner glas van de zij- en achterruiten, magnesium velgen, een lichtgewicht achterbumper, etc.,
had de N-GT met optie M003 als typische kenmerk dat alle geluidsdemping, bekleding van het motorcompartiment, 
binnentapijten en hemelbekleding werden verwijderd, evenals vloerbedekking in de kofferruimte.

Een zonneklep was alleen aanwezig aan bestuurderszijde, en een gelaste Matter rolkooi werd standaard geïnstalleerd.
Tapijten van de N-GT werden vervangen door multiplex-planken en de kuipstoelen werden bekleed met vlamvertragend Nomex-materiaal.
Schroth harnassen hielden de bestuurder op zijn plaats en een grotere capaciteit brandstoftank werd geïnstalleerd, 
samen met een ingebouwde brandblusser en een hoofdstroomschakelaar.

 

 


Voor meer informatie over deze auto ASTARA, specialised in Porsche
  Ralph Schreuder
  T: 06 53 478 062
 

M: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.